„ მავნე ჩვევები"


პროექტის სახელწოდება: მავნე ჩვევები
პროექტის  აქტუალობა: გახშირებული მიმბაძველობა სიგარეტის ,ალკოჰოლისა და ნარკოტიკისადმი, ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრების პოპულარიზაციის ხელშესაწყობად მეტად საჭიროა პროექტის განხორციელება მოსწავლეებში, რომელიც  მდგრად განვითარებას შეუწყობს ხელს  სამომავლოდ ,ისინი დაგეგმავენ   სპორტული ღონისძიებებს და იზრუნებენ მის  განხორციელებაზე და ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაციაზე
პროექტში მონაწილენი:  მეხუთე, მეექვსე, მერვე  კლასის მოსწავლეები;
პროექტის ხანგრძლივობა:3კვირა 14.10-31.10
პროექტის მიზნები:
პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეები გაეცნობიან   მათ ირგვლივ თანატოლებში არსებულ მდგომარეობას მავნე ჩვევების შესახებ, სკოლასა და თემში.  მიეწოდებათ ინფორმაცია მავნე ჩვევევისაგან გამოწვეული რისკ-ფაქტორების შესახებ.ამის შემდეგ დამოუკიდებლად შეისწავლიან სიგარეტით გამოწვეულ პრობლემებს ,რომელიც საფრთხეს უქმნის მათ ჯამრთელობასა და უსაფრთხოებას,რომელიც იწვევს საშიშ დაავადებას.მოწევა და ალკოჰოლის მოხმარება ღრმად შეიჭრა მრავალი ახალგაზრდის ცხოვრებაში და ყოველდღიურ მოვლენად იქცა.აქტუალური რჩება მავნე ჩვევებისგან უარის თქმის პრობლემაც.
მოსწავლეები აწარმოებენ გამოკითხვებს თანატოლებში, მოამზადებენ ბროშურებს და დაარიგებენ ცნობიერების ამაღლების მიზნით თავიანთ თანატოლებში.

დაგეგმავენ  სამომავლოდ სპორტულ ღონისძიებებს და იზრუნებენ მის  განხორციელებაზე.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი
) იყოსკანონმორჩილი, ტოლერანტიმოქალაქე: 
განუვითარდეს სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციები:
. კომუნიკაციაინდივიდებთანდაჯგუფებთან
პროექტისამოც
მოსალოდნელიშედეგები:
მსჯელობს ჯანსაღი გარემოს მნიშვნელობაზე  ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობისათვის ;აღწერს,თუ რა სახის ქმედებები უქმნის საფრთხეს ჯანსაღ  გარემოს; აღწერს იმას თუ რა  სახის ქმედებებს შეაქვთ  წვლილი გარემოს დაცვაში;
თანამშრომლობს თანატოლებთან მათი საჭიროებების,ინტერესებისა და უფლებების გათვალისწინებით;
აღწერს თამბაქოს მოხმარებასან დაკავშირებულ რისკებს და ასაბუებს მათ მავნე გავლენას ადამიანის ჯამრელობასა და  საზოგადოების კეთილდღეობაზე;
განმარტავს,თუ რას ნიშნავს ალკოჰოლის ავადმოხმარება,მსჯელობს შესაბამის რისკებზე და  ასაბუთებს ალკოჰოლის მავნევ გავლენას ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობაზე;
განმარტავს,თუ რას ნიშნავს არალეგალური ნარკოტიკული საშუალებები,მსჯელობს სხვადასხვა ნარკოტიკული  საშუალებების ავადმოხმარებასთან დაკავშირებულ საერთო და სპეციპიკურ რისკებზე;


ადამიანურირესურსი: - მოსწავლეები, მასწავლებელი
მატერიალურირესურსი: -   ნოუთბუქი-1, ვიდეორესურსი ინტერნეტიდან, 
ამოცანების განსახორციელებლად  საჭიროსაქმინობები:
კვირა 1: პროექტის გაცნობა
შეკითხვების დასმის გზით განსაზღვრ მოსწავლეების საბაზისო ცოდნა სკოლასა და თემში არსებული მავნე ჩვევების   შესახებ. გავაცნ მოსწავლეებს ახალი ტერმინები და ცნებები, რომელსაც პროექტზე მუშაობის ფარგლებში გამოიყენებენ და განსაზღვრ მავნე ჩვევებით გამოწვეული პრობლემა. განვიხილ ზოგადი შეკითხვა,რატომ უნდა მივსდიოთ ჯანსაღ ცხოვრებას?  . განიხილ და გაეცნ, რა ინფორმაციას ფლობენ მოსწავლეები მავნე ჩვევებით გამოწვეული დაავადებების შეხაებ.  შემდეგ განიხილ, რა სურთ მოსწავლეებმა შეისწავლონ მოცემულ თემატურ საკითხებზე და ჩაწერ (მინდა ვიცოდე) გრაფაში.
მიუთით მოსწავლეებს, შეაგროვონ მონაცემები. ასწავლ, როგორ მოიძიონ ფაქტები Google*-ის, ან სხვა საძიებო ვებ-გვერდების გამოყენებით.  მიუთით, მოიძიონ ყველაზე ახალი ინფორმაცია (ანუ ყურადღება გაამახვილონ ვებგვერდის ტექსტურ მინიშნებაზესაბოლოო განახლების თარიღიადა შეამოწმონ მიღებული ინფორმაცია, რამდენიმე სხვდასხვა წყაროს გამოყენებით.
კვირა 2:   მავნე ჩვევების ზემოქმედებით გამოწვეული პრობლემა-კვლევის ჩატარება.
როგორ  დავიცვათ თავი მავნე მაცდუნებლისგან?
როგორ  შევინარჩუნო  ჯამრთელობა  ?
როგორ ავამაღლოთ ცნობიერება ადამიანებში?
რა ღონისძიებები   შეიძლება გატარდეს  მავნე ჩვევების აღმოსაფხვრელად? რა  ღონისძიებები გამოგვადგება?

ჩანაწერების გასაკეთებლად საშუალება მიცით მოსწავლეებს, მოიძიონ ინტერნეტში მასალა და შეისწავლონ სკოლასა და მის გარეთ  თანატოლების დამოკიდებულება მავნე ჩვევებზე, შეახსენ, გამოიყენონ კვლევის ჩატარების რუბრიკა საკუთარი სტრატეგიების შეფასების მიზნით.
მესამე კვირა
მოსწავლეები ჯგუფებში წარმოადგენენ  კვლევის შედეგების  შესახებ მიღემულ ინფორმაციას და პრევენციის მიზნით არსებულ გამოცდილებას  გაუზიარებენ თანატოლებს ,
მოცემულ ეტაპზე მოსწავლეები ჯანსაღი ცხოვრების დამცველი  თანამშრომლების როლში შექმნიან საინფორმაციო ბროშურებს მოცემული პრობლემის წარმოსაჩენად.
ჯგუფის წინაშე გააკეთეთ ბროშურის შექმნის დემონსტრირება, მოსწავლეების მიერ შევსებული საინფორმაციო/ფაქტების ცხრილიდან მონაცემების გადატანის, დაავალ ჯგუფებს, მცირე ჯგუფებში იმუშაონ ბროშურებზე და იხელმძღვანელონ ბროშურის საკითხების ჩამონათვალით და რუბრიკით, სამუშაოს ორგანიზების, ხარისხის და თანამშრომლობითი მიდგომის უზრუნველსაყოფად
 დისკუსია სხვადასხვა მავნე ჩვევებით გამოწვეული   პრობლემა“ ,შედარების მიზნით.
პროექტის  პრეზენტაცია;
ხელისშემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები
პროექტის ხელმძღვანელი; თამთა ძველაია
ბიუჯეტი:
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი
















      


მონიტორინგი  შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი მოსწავლეები
16.10
პროექტის მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
მეორე შვალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
23.10
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგის სქემა
საბოლოო შეფასება
მოსწავლეები
31.10
პრეზენტაცია ანგარიში



                                                     მონიტორინგი

პროექტოს მონიტორინგისთვის საჭირო საქმიანობები
მონიტორინგის ინდიკატორები
თარიღი
1.ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებული ინფორმაციის სანდოობას
ვამოწმებთ მოძიებული ინფორმაციის გამოყენებული ლიტერატურის ,ინტერნეტ აიტების და სხვადასხვა წყაროების სანდოობას
17.10
2.ვამოწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
15.10-18.10
3.შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას კგუფის წევრების შორის
21.10
4.ართმებს თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს თავს
ვაკვირდებით მოსწავლეებს,რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
14.10-31.10
5.იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
14.10-31.10





                                                    
















                                                    














Комментариев нет:

Отправить комментарий